آینه و میز کنسول چیست؟

آینه و میز کنسول چیست؟ چه کاربردی در دکوراسیون داخلی دارد؟

آینه و میز کنسول از جمله آیتم‌های بسیاری کاربردی در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود که علاوه بر جنبه کاربردی، زیبایی بسیاری نیز دارد. تنوع مدل‌های آینه و میز کنسول باعث افزایش طرفدار در این وسیله دکوراسیون داخلی شده است. به طوری که شما می‌توانید از این محصول در سالن پذیرایی، اتاق غذاخوری، اتاق مدیریت، راهرو، لابی یا ورودی ساختمان استفاده کنید. پیش از خرید آینه و کنسول به مقاله راهنمای خرید آینه و کنسول مراجعه نمایید تا با نکات ضروری پیش از خرید آشنا شوید.

آینه و میز کنسول چیست

آینه و  میز کنسول یکی از قدیمی‌ترین محصولات دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. این وسیله دکوری از یک میز کشو و کمددار که بر روی آن یک آینه قرار می‌گیرد طراحی و ساخته شده است. میز کنسول در طراحی‌های مختلف اجرا و ساخته می‌شود. در زیر به معرفی چند طرح معروف کنسول می‌پردازیم:

– کنسول با سطح صافِ کمددار

– کنسول با سطح صاف بدون کمد

– کنسول خمره‌ای

– کنسول برنزکوب

– کنسول معرق

– کنسول شیشه‌ای

– کنسول فلز و سنگ

– کنسول مدرن نقاشی شده

‌در حال حاضر تنوع آینه و میزهای کنسول در بازار بسیار می‌باشد. هر کدام از آینه و کنسول‌های نیز متناسب با فضایی خاص با ماهیت دکوراسیون داخلی منحصر به فرد خود طراحی و ساخته می‌شود. بنابراین پیش از خرید خوب است که ابعاد و سبک دکوراسیون داخلی فضایی که آینه و کنسول را برای آنجا می‌خواهید در نظر بگیرید. بودجه خود را مشخص کنید و تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.  

تاریخچه آینه و کنسول

اصالت آینه و میز کنسول به قرن ۱۷ میلادی و کشور فرانسه باز می‌گردد. آینه و کنسول در این کشور زاده شد و برای اولین بار در کاخ‌های سطلنتی مورد استفاده قرار گرفت. این در حالی است که طراحی‌های اصلی و ظاهر به روز شده آن در قرن ۱۸ میلادی در بریتانیا شکل گرفت.

علت طراحی و ساخته شدن آینه و میز کنسول در آن بود که ساکنین کاخ بتوانند ساعت و شمعدان را بر روی آن دکور کنند و بازتاب نور شمع در آینه، به افزایش نور کاخ کمک کند. در حقیقت کاربرد اولیه این آیتم دکوراسیون داخلی در عین کاربردی بودن، تزیینی نیز بوده هست.

مدل‌های اولیه آینه و میز کنسول از چوب‌های قدمت‌دار و ارزشمند ساخته شده است. بسیاری از مدل‌های اولیه همچنان در کاخ‌ها یا موزه‌ها موجود هستند و از قیمت بسیار بالایی برخوردارند.

قیمت مدل‌های اولیه که در دست کلکسیون‌داران موجود است بین ۲ الی ۵ هزار پوند تخمین قیمت زده می‌شوند.

آینه و کنسول چوبی برنزکوب با صفحه سنگی

کاربرد و نقش آینه و کنسول در دکوراسیون داخلی

زمان‌های قدیم وقتی که اولین آینه و کنسول ساخته شد، علاوه بر جنبه تزیینی و زیبایی جنبه کاربردی هم داشت. آینه و کنسول‌های طراحی و ساخته شده امروزی نیز همینطور هستند. بسیاری از افراد زمانی که در فضای دکوراسیون داخلی خود جای خالی مشاهده می‌کنند به فکر خرید آینه و کنسول می‌افتند. این آیتم در دکوراسیون داخلی طرفدار بسیاری دارد. این وسیله دکوراسیون داخلی زمانی که در فضای مخصوص خود قرار می‌گیرد، زیبایی بسیاری به جای می‌گذارد.

علاوه بر زیبایی و جنبه تزیینی در دکوراسیون داخلی، جنبه کاربردی دارند. در حقیقت از کمدها و کشوهای آینه و کنسول استفاده بسیار زیادی می‌توان کرد. قرار دادن وسایل پذیرایی، کتاب و نوشته و وسایل نه چندان ضروری را به راحتی می‌توان در کمد و کشوهای میز کنسول قرار داد. ناگفته نماند که بسیاری از آینه و میز کنسول‌ ها فضایی تحت عنوان جای مخفی دارند که در انحصار شما هست و می‌توانید وسایلی مانند طلاجات و جواهات خود را در آنجا قرار دهید.

انواع جنس‌های آینه و میز کنسول

آینه و میزهای کنسول موجود در بازار جنس‌های متنوع و متفاوتی دارند. بهترین جنس موجود چوب راش و گردو است. آینه و میز کنسول بسته به سبکی که دارند از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. برخی از آینه و کنسول‌ های مدرن از فلز آبکاری شده یا استیل ساخته می‌شوند و بعضی از آینه و کنسول‌ ها از چوب راش یا گردو کنده کاری شده طراحی و تولید می‌شوند. تفاوت چندانی ندارد که آینه و کنسول مدرن باشد یا کلاسیک و سلطنتی، بهترین جنس برای تولید چوب می‌باشد. چرا که ماندگاری و اصالت بشتری به کار می‌بخشد. همچنین ارزش کار محفوظ می‌ماند.

در بسیاری از مواقع زمانی که محصول دکوری با جنس و کیفیت بالایی خریداری می‌کند و از آن به خوبی مراقبت می‌کنید، پس از مدتی اگر بخواهید آن را بفروشید ارزش خود را حفظ کرده و افت قیمت نخواهد داشت.

معرفی جدیدترین مدل‌های آینه و کنسول

مدل میز کنسول ویولا یکی از جدیدترین مدل‌های این آیتم دکوری محسوب می‌شود. میز ویولا اصالت تُرک دارد و از طراحی‌های هنرمندی ترک است. این محصول زیبا دو طرف کنسول محسوب می‌شود. بدین معنی که از هر دو طرف این کنسول می‌توان استفاده کرد و هر دو طرف این آیتم دکوری یک شکل هستند.

کنسول چوبی قهوه‌ای سوخته ویولا

بدین منظور می‌توان این میز کنسول مرکز دکوراسیون قرار داد و سایر آیتم‌های دکوری را به تناسب آن قرار داد و دکوری بسیار متفاوت ساخت. این امکان برای فضاهایی که بزرگ هستند کاربرد دارد. به عنوان مثال در یک سالن برزگ می‌توان آن را وسط و محور قرارداد و بر روی آن از اکسسوری‌های زیبا جهت تزیین استفاده کرد.

لازم به ذکر است که ماهیت اصلی این کار تنها میز کنسول است و آینه ندارد اما به فراخور علاقه خریدار، آینه مناسب برای این کار نیز قابل سفارش است اما نکته قابل توجه آن است که این میز کنسول آینه ندارد و این بخشی از ماهیت مدرن بودن کار است.

مبنت کاری‌های این میز کنسول بسیار زیبا و منحصر به فرد خود این کنسول هستند و در عین حال میز تلویزیون، ویترین، گل میز و میز کنار مبلی سِت این کار نیز در بازار موجود است و شما می‌توانید در سایت ترنم گالری تمام محصولات مربوط را با جزییات ببینید.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این میز کنسول تنوع رنگ این کار است. این کنسول را می‌توان در رنگ مورد علاقه خود سفارش دهید.

مدل های آینه و میز کنسول موجود در ایران

آینه و میز کنسول های موجود در بازار ایران به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. برخی از مدل‌ها ساخت کشور ایران است و توسط هنرمندان ایرانی طراحی و ساخته می‌شود. برخی دیگر نیز از محصولات وارداتی از کشورهای ترکیه، ایتالیا و انگلیس هستند. آیتم‌های وارداتی قیمت گزاف و بالایی دارد. اغلب خریداران آیتم‌های وارداتی، کلکسیون‌داران ایرانی یا افراد مارک پسند هستند که مشتریان خاصی محسوب می‌شوند هستند.

بسیاری از آینه و میز کنسول های چوبی ساخت ایران توسط استادکار در کارگاه‌های چوب ساخته می‌شوند و ارزش بسیاری دارند.

اصالت بازگردانده شده

تعدادی از آينه و میز کنسول‌ های موجود در بازار از سبک‌ مدل‌های کلاسیک الهام گرفته شده‌اند. در واقع هنرمندان با بررسی کنسول های ساخته شده در قرون ۱۸  و ۱۹ میلادی و با الهام از طرح آنان اقدام به طراحی و ساخت آینه و کنسول در همان سبک می‌کنند. این سری کارها به لحاظ بصری بسیار شیک و کلاسیک محسوب می‌شوند و اصالت خاصی را به فضا منتقل می‌کنند.

آینه و کنسول چوبی قهوه‌ای منبت کاری شده

انتخاب این آینه و میز کنسول برای فضای دکوراسیون داخلی در عین زیبایی، جسارت و شهامت شما در انتخاب را نشان می‌دهد.

چه آینه و میز کنسولی را هرگز نخریم؟

آینه و میز کنسول ساخته شده از ام دی اف، ام دی اف با روکش چوب یا فلزهای بی کیفیت و با آبکاری ضعیف را هرگز نخرید. این دسته از آینه و کنسول جنس و کیفیت ندارند و پس از مدتی خراب می‌شوند. امکان شکستگی، ترک خوردن، خمیدگی و خراب شدن رنگ در محصولات ساخته شده از این اجناس بسیار است. پیشنهاد می‌شود که پول خود را صرف خرید محصولی با کیفیت بالا بنمایید. علی الخصوص محصولی مانند آینه و کنسول که علاوه بر زیبایی، بسیار کاربردی نیز هست.

در صورت بروز هر گونه پرسش با پشتیبانی سایت ترنم گالری از طریق شماره زیر در ارتباط باشید.

۰۹۳۶۵۸۴۲۱۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!