بهترین آباژور را خودت انتخاب کن

آباژور به ذات اکسسوری برای زیبایی فضا هست اما در بحث دکوراسیون معمولا کاربرد دیگری هم دارد. آباژور می‌تواند بخشی از نور مورد نیاز فضایی که داریم را تامین کند. بر همین اساس انتخاب آباژور هم در دو دسته “مدل و نوردهی” قرار می‌گیرد. 

از آباژور می‌تونید در این فضاها استفاده کنید:

  • کنار تخت خواب 
  • اتاق مطالعه
  • میز کار
  • سالن نشیمن
  • لابی و ورودی
  • روی کنسول
  • تی وی روم
  • اتاق غذاخوری
آباژور در فضاهایی مثل میز کار، کنار تخت خواب یا کتابخانه به عنوان اکسسوری اصلی به کار برده می‌شود به دلیل اینکه می‌تواند بخشی از نور مورد نیاز را تامین کند و فقط جنبه تزیینی ندارد.

برای خرید و یا دکور کردن آباژور نباید سختی و وسواس بیش از حد به خرج داد اما در ذهن داشتن چندتا نکته خیلی مهم و اساسی هست.

برای انتخاب آباژور باید چند نکته را در ذهن داشته باشید:

  • برای چه سبک دکوراسیونی آباژور انتخاب می‌کنید؟
  • نیاز از خرید آباژور چیست؟
  • پخش نور آباژور چطور هست؟

انتخاب بر اساس سبک دکوراسیون

به عنوان قدم اول پیدا کردن سبک دکوراسیون فضا برای انتخاب آباژور خیلی مهم هست! آباژور در حقیقت اکسسوری هست برای زیبایی فضا استفاده می‌شود و نقش اساسی در تعیین سبک دکوراسیون ندارد برای همین خوب هست که تابع سبک کلی دکوراسیون فضایی که برای در نظر گرفته شده باشد. مثلا اگه دکوراسیون مدرن داریم به تبع آباژور مدرن باید انتخاب کنیم و اگر سبک کلاسیک داریم آباژور کلاسیک.

آباژور مناسب خودتون رو بر اساس نیازی که دارید انتخاب کنید

اول از هرچیز ابعاد فضایی که برای دکور آباژور مد نظر داریم را باید مشخص کنیم. اگر فضایی که داریم بزرگ هست می‌تونیم از‌ آباژور با تعداد شاخه‌ها و نور بیشتر استفاده کنیم و اگر فضایی که داریم کوچیکه و محدوده از آباژور ساده با ابعاد کوچکتر باید استفاده کنیم که حس شلوغی و سردرگمی ندهد.

باید توی ذهنتون روشن باشد که آباژور را برای چه فضایی می‌خواهید تا بر اساس فضا انتخاب کنید. آن فضا ممکن هست به نور احتیاج داشته باشد و یا به وسيله جهت دکور کردن و زیباتر شدن.

گاهی اوقات نیز فضایی که داریم خالی و بی روح هست و برای جلوه دادن به فضا از آباژور استفاده می‌کنیم و بعضی وقت‌ها فضایی که داریم احتیاج به نور اضافی و یا نور قابل حمل و مخصوص دارد که از آباژوری که متناسب برای این کار هست استفاده می‌کنیم. 

برای همین باید هدف و نیازتان از خرید آباژور مشخص کنید.

پخش نور

و مورد آخر نحوه‌ی پخش نور آباژور هست که ما به چه نوع پخشی از نور احتیاج دارید؛ اگر به پخش ملایم احتیاج دارید خوبه که از آباژورهایی که شید تیره‌تر دارند و نوک نیز هستن انتخاب کنید و اگر به نور بیشتری احتیاج دارید از سبک‌هایی که کریستال دارند انتخاب کنید. و برای داشتن پخش نور معمولی و مناسب، شید باید به رنگ روشن و حالت استوانه‌ای انتخاب بشه. آباژورهایی که شید نیم دایره دارند پخش نورشان رو به پایین هست و نوری ملایم و رمانتیک دارند. 

اما در نهایت باید بدانید که آباژور را قرار هست شما انتخاب کنید و در فضایی که متعلق به خودتان هست دکور کنید پس سلیقه و نظری که دارید از هر چیزی مهم‌تر هست.

آباژوری را انتخاب کن که دوست داری حتی اگر همه معتقد هستند که خیلی زشت هست چون در نهایت تو هستی که آباژور خونه‌ت را گردگیری می‌کنی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!
×