راهنمای خرید آینه و کنسول

راهنمای خرید آینه و کنسول

انتخاب آینه و کنسول به عنوان یک آیتم دکوراسیون داخلی، طرفداران زیادی دارد. بسیاری از افراد خوش سلیقه زمان مواجه با فضای خالی در دکوراسیون خود به فکر تهیه آینه و کنسول می‌افتند. اما خرید آینه و کنسول مانند تمام آیتم‌های دکوراسیون داخلی از اصولی خاصی پیروی می‌کند. اگر مایل به تهیه آینه و کنسول متناسب با فضایی که در اختیار دارید و سلیقه شخصی خودتان هستید تا انتها با ما همراه باشید.

سبک دکوراسیون

به عنوان اولین قدم در خرید آینه و کنسول شما باید از سبک دکوراسیون داخلی که مایل هستید آینه و کنسول را برای آنجا انتخاب نمایید، مطلع باشید. همانطور که می‌دانید سبک‌های متفاوتی از دکوراسیون داخلی وجود دارد و به تبع آینه و کنسول هایی با طرح‌های بی نظیر و متناسب با سبک‌های متفاوت دکوراسیون داخلی در بازار موجود هستند. پس خوب است که پیش از خرید آگاهی کاملی از سبک دکوراسیون داخلی خود داشته باشید. در اینجا به عنوان راهنمای خرید آینه و کنسول چهار نمونه سبک آینه و کنسول متناسب با دکوراسیون داخلی سطلنتی، کلاسیک و نئوکلاسیک و مدرن معرفی خواهیم کرد.

سبک سطلنتی

اکثرا سبک سلطنتی را در استفاده از رنگ‌های چشم‌گیر مانند طلایی و قرمز، کنده‌ کاری‌های بسیار، آیتم‌های بزرگ و اکثر گران قیمت می‌شناسیم. آینه و کنسول سبک سطلنتی نیز به همین شکل است.

در واقع در راهنمای خرید آینه و کنسول سبک سلطنتی با آینه و کنسولی در ابعاد به نسبت بزرگ و چوبی، کنده کاری شده در رنگ‌هایی مانند طلایی یا قهوه‌ای سوخته مواجه هستیم.

آینه و کنسول طلایی چوبی منبت کاری شده سلطنتی

آینه و کنسول‌ سبک سلطنتی به دلیل ظاهر منحصر به فردی که دارد، گویی تنها برای دکوراسیون داخلی سلطنتی طراحی شده است. به همین دلیل خوب است که اگر دکوراسیونی سطلنتی دارید این کار را انتخاب نمایید.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک به نسبت سبک سطلنتی از طمطراق و پر زرق و برق بودن کمتری برخوردار است؛ البته با حفظ ظاهر اصیل خود. آینه و کنسول های این سبک از ابعاد کوچک‌تری به نسبت سبک سلطنتی برخوردارند، معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن‌ یا پتینه طلا هستند و از چوب ساخته شده‌اند.

آینه و کنسول چوبی خمره‌ای معرق کاری شده

سبک نئوکلاسیک:

سبک نئوکلاسیک در واقع پُلی است میان سبک مدرن و سبک کلاسیک. در راهنمای خرید آینه و کنسول در سبک نئوکلاسیک به این موضوع می‌پردازیم که در خرید آینه و کنسول چطور تفاوتی بین سبک کلاسیک و مدرن قائل شویم:

در وهله اول آینه و کنسول‌ های موجود در این سبک از سادگی بیشتری به نسبت سبک کلاسیک برخوردار هستند. از کنده‌ کاری کمتری برخوردارند، در رنگ‌های ساده‌تری مانند کِرم یا بژ موجود هستند و تمایل بیشتری به سبک مدرن دارند.

از  کنسول سبک ویولا می‌توان به عنوان بهترین نمونه از آینه و کنسول سبک نئوکلاسیک نام برد.

کنسول چوبی سبز رنگ ویولا

لازم به ذکر است که اکثر اوقات افراد سبک‌های دکوراسیون داخلی سطلنتی، کلاسیک و نئوکلاسیک را با هم اشتباه می‌گیرند. علت آن در نزدیکی بعضی از عناصر این سه سبک دکوراسیون داخلی به هم است. این اشتباه می‌تواند در انتخاب آیتم‌های دکوری مانند آینه و کنسول منجر شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود این مقاله راهنمای خرید آینه و کنسول را با دقت بخوانید.

سبک مدرن

اکثر افراد سبک مدرن را با سبک مینیمال اشتباه می‌گیرند. سبک مدرن از طراحی خاص با اِلمان‌هایی مانند فلز یا شیشه ساخته می‌شوند. ظاهر منحصر به فرد آیتم‌های مدرن گاهی بسیار ماکسیمال هستند که هیچ ارتباط با سبک مینیمال ندارند. این موضوع در خصوص آینه و کنسول‌ های مدرن نیز صدق می‌کند.

آينه و کنسول چوبی قهوه‌ای رنگ مدرن

آینه و کنسول‌های مدرن از چوب، فلز یا شیشه در رنگ‌های مورد دلخواه طراح ساخته می‌شوند. در بعضی از اوقات نیز طراح‌ها و نقاشی‌های خاصی بر روی آنان کشیده می‌شود.

ابعاد و اندازه

آینه و کنسول ابعاد متفاوتی دارند. از اندازه‌های کوچک و آپارتمانی تا ابعاد بزرگ موجود است. ابعاد آینه و کنسول به سبک و طراحی آن بستگی دارد. برای خرید آینه و کنسول باید به ابعاد در دسترس خود ناظر باشید. نمی‌توان آینه و کنسولی بزرگ و سلطنتی را برای فضای کوچک در نظر گرفت و برعکس. برای انتخاب آینه و کنسول با ابعادی مناسب با دکوراسیون خود راهنمای خرید آینه و کنسول را تا انتها بخوانید.

ابعاد آینه و کنسول باید متناسب با فضایی که در اختیار دارد انتخاب شوند. اگر محصول انتخابی برای فضای شما بیش از اندازه بزرگ باشد یا بیش از حد کوچک باشد، زیبایی و تناسب نخواهد داشت.

در محاسبه ابعاد هنگام خرید آینه و کنسول موارد زیر را در نظر داشته باشید:

– ابعاد فضایی که در اختیار دارید را داشته باشید.

– در راهنمای خرید آینه و کنسول پیشنهاد می‌شود که نیم متر از سمت چپ و راست آینه و کنسول فضای خالی بگذارید. و یا با گلدان آن فضا را پُر کنید نه مبل یا ویترین.

– به سایر آیتم‌های موجود در آن فضا توجه داشته باشید. اگر وسایل زیادی در آن فضا باشد بهتر است محصولی ساده‌تر انتخاب کنید.

جنس

اکثر آینه و کنسول های موجود در بازار از جنس ام دی اف، چوب، فلز یا استیل و شیشه ساخته شده‌اند. یکی از عناصر مهم در راهنمای خرید آینه و کنسول، اطلاع از جنس هر محصول است. چرا که جنس یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت و کیفیت محصول است.

بهترین کیفیت متعلق به آینه و کنسول چوبی است. چه در سبک سطلنتی چه مدرن بهترین کیفیت از آن آینه و کنسول چوبی است؛ علی الخصوص چوب گردو و راش. به تبع این سبک آینه و کنسول قیمت بالاتری نیز دارند.

آینه و کنسول ساخته شده از فلز آبکاری شده یا استیل نیز که در سبک‌‌های مدرن و مینیمال دیده می‌شوند نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

آینه و کنسول شیشه‌ای از جدیدترین و خلاقانه‌ترین مدل‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. این مدل‌ها برای سبک مدرن یا مینیمال کاربرد بسیاری دارند.

در راهنمای خرید آینه و کنسول به شما پیشنهاد می‌شود که اگر قصد خرید آینه و کنسول را دارید، هرگز پول خود را صرف خرید آینه و کنسول با جنس ام دی اف یا ام در اف با روکش چوب نکنید. عمر کوتاه و ناکار آمدی آن برای شما به مراتب بیشتر از زیبایی آن است.

رنج قیمتی

آینه و کنسول‌ها رنج‌های قیمتی متفاوتی دارند. به طور کلی می‌توان گفت از ۵ میلیون الی ۲۰۰ میلیون آینه و کنسول در بازار موجود است. اما علت این اختلاف قیمت در چیست؟ مقاله راهنمای خرید آینه و کنسول، علت تفاوت قیمت را در جنس محصول، طراح محصول و اصالت آن می‌یابد.

آینه و کنسول‌هایی که از ام دی اف ساخته شده‌اند قیمت چندانی ندارند؛ به تبع عمر زیادی هم ندارند و مهمان امروز و فردا هستند. پایین‌ترین رنج قیمتی آینه و کنسول در بازار نیز به همین آینه و کنسول‌ها تعلق دارد.

آینه و کنسول‌ هایی که از چوب گردو و راش ساخته شده‌اند حدود قیمت ۱۵ الی ۶۰ میلیون‌ هستند. جنس آینه و کنسول و ارزشمندی چوب باعث این قیمت گذاری شده است.

البته باید در نظر گرفت که بعضی از آینه و کنسول‌ های چوبی با دست ساخته می‌شوند که قیمت بالاتری دارند.

آینه و کنسول ‌های فلزی که از فلز آبکاری شده یا استیل وارداتی ساخته شده باشند، حدود قیمت ۱۵ الی ۳۰ دارند. این سبک آینه و کنسول بیشتر در سبک‌های مدرن یا مینیمال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته گاهی آینه و کنسول فلزی در بازار با حدود قیمت‌های ۴ تا حدود ۱۰ میلیون نیز پیدا می‌شوند. علت این قیمت گذاری در کیفیت فلز و آبکاری مورد استفاده شده است. هر چه فلز با کیفیت بالاتر استفاده شده باشد و یا آبکاری با فلز بهتری باشد، قیمت نیز بالاتر خواهد بود.

آینه و کنسول‌ های وارداتی از ۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون در بازار موجود هستند. حتی گاهی دیده می‌شود که بعضی از فروشندگان قیمت آینه و کنسول را به یورو یا دلار می‌گویند. اولین علت قیمت گذاری چنین در وارداتی بودن کالا است که اکثر از ترکیه وارد می‌شوند و به اسم ایتالیایی به فروش می‌رسند و یا سازندگان ایرانی در کارگاه‌های ایرانی تحت لیسانس برندهای ایتالیایی اقدام به ساخت می‌کنند.

علت دیگر این قیمت گذاری در کیفیت بالای جنس ساخته شده است. به هیچ عنوان نمی‌توان منکر کیفیت بالا و جنس بسیار خوب بعضی از برندهای آینه و کنسول وارداتی شد. حتی افرادی که تخصص خاصی در شناخت آینه و کنسول ندارند، کیفیت بالای چوب با طرح آینه و کنسول را متوجه می‌شوند.

کارآیی

در این قسمت از مقاله راهنمای خرید آینه و کنسول به کاربرد و شیوه دکور کردن آن می‌پردازیم.

از آینه و کنسول می‌توان در فضاهایی مانند: سالن پذیرایی، اتاق غذا خوری (پشت میز ناهارخوری)، راهرو، ورودی منزل، لابی ساختمان یا هتل، رستوران و اتاق مدیریت استفاده کرد.

کارآیی آینه و کنسول در هر کدام از این فضاها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال آينه و کنسولی که در سالن پذیرایی گذاشته می‌شود ابعاد به نسبت بزرگ‌تر و بیشتر جنبه دکوری دارد. روی آن با ساعت و شمعدان یا وسایل دکوری مثل ظرف دکور می‌شود. ولی آینه و کنسولی که در راهرو گذاشته می‌شود از ابعاد کوچک‌تری برخوردار خواهد بود و روی آن با عکس‌های خانوادگی یا وسایل خاطره انگیز دکور می‌شود.

آینه و کنسولی که در سالن غذا خوری گذاشته می‌شود جنبه کاربردی دارد. این آینه و کنسول معمولا بزرگ انتخاب می‌شود و علت آن در این است که از کمد آن برای گذاشتن ظروف و سرویس غذا خوری استفاده شود تا میزبان زمان مهمان‌داری بی آنکه بخواهد مدام بین سالن غذاخوری و آشپزخانه در رفت و آمد باشد، به راحتی میز را برای مهمانان آماده سازد. در انتخاب آینه و کنسول برای اتاق غذاخوری باید ناظر به داشتن کمد‌های بزرگ برای آن باشیم.

دکور

یکی از مواردی که در راهنمای خرید آینه و کنسول مورد توجه قرار می‌گیرد، شیوه دکور کردن آن است. آینه و کنسول وسیله دکوری محسوب می‌شود و جهت پُر کردن فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. صفحه آینه و کنسول را معمولا با وسایل دکوری مانند ساعت و شمعدان، عکس‌های خانوادگی، وسایل ارزشمند، ظرف، گلدان یا کتاب تزیین می‌شود.

آینه و کنسول چوبی تزیین شده با ساعت و شمعدان

کنسول چوبی با صفحه سنگی

سخن نهایی

در مقاله راهنمای خرید آینه و کنسول، چهار مدل آینه و کنسول در سبک‌ها سلطنتی، کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن مورد بررسی قرار گرفتند و بهترین جنس‌ برای انتخاب هر کدام معرفی شدند. همچنین کارآیی و شیوه دکور کردن این آیتم جذاب و پرطرفدار نیز مطرح شد.

در صورت بروز هر گونه پرسش با پشتیبانی سایت ترنم گالری از طریق شماره زیر در ارتباط باشید.

۰۹۳۶۵۸۴۲۱۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!