چند راهکاری ساده برای افزایش نور طبیعی منزل

همه چیز از نور شروع می‌شود. به قطع از اهمیت نور آگاه هستید؛ ایجاد حس زندگی، شادابی، امید و آرامش همگی به نور وابسته است و نمی‌توانیم زندگی را بدون نور تصور کنیم. لذا برای انتخاب محل کار یا زندگی باید به جریان نور در‌ آن محل توجه ویژه‌ای داشته باشیم. نور خورشید به آرامش و سلامت روانی کمک می‌کند، باعث کاهش افسردگی و اضطراب می‌شود و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. باعث شادابی و حس خوب می‌شود و مانع از بروز بسیاری از بیماری‌های که در اثر کمبود ویتامین دی بوجود می‌آیند می‌شود.

تامین نور کافی یکی از عوامل خیلی مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و شما اگر می‌خواید فضای شاد و آرامش بخشی را داشته باشید باید به نور طبیعی خوب توجه بسیاری بکنید.

برای دستیابی به نور طبیعی خوب چند نکته را باید در نظر داشته باشید:

انتخاب درست رنگ

در انتخاب وسایل دکوری تلاش کنید که از مبلمان و اثاثیه با رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید و همچنین خوب است که رنگ دیوارها و کف روشن باشد تا بازتاب نور فضا را روشن‌تر کند.  

در فضاهایی که نور طبیعی کمی وارد می‌شود اگر اثاثیه و مبلمان و رنگ کف و دیوارها تیره استفاده شود پس از مدتی باعث افسردگی و دلمردگی می‌شود و خلاقیت و احساسات خوب را از بین می‌برد. 

چیدمان درست

چیدمان وسایل داخلی منزل باید به گونه‌ای باشد که نور و انرژی در آن حرکت کند. اگر فضای کوچکی دارید باید فضا را به گونه‌ای دکور کنید که از بیشترین نور بهره‌مند شوید و فضایی که بیشترین زمان را در آنجا می‌گذرانید باید از بیشترین نور نیز برخوردار باشد. 

فضای مرکزی منزل نیز به عنوان کانون خانه باید نور خوبی داشته باشد تا انرژی آن نقطه از منزل به سایر قسمت‌ها منتقل شود. 

انتخاب درست منزل

احتمالا با اصطلاح شمالی یا جنوبی منزل آشنا هستید. قرار گرفتن منزل در نقطه جغرافیایی اهمیت بسیاری دارد. منازل شمالی نمای بهتر و تهویه بهتری دارند اما منازل جنوبی نور خوب و گرمای بهتری دارند و آفتاب چه در تابستان و چه در زمستان با درجه تابش مناسب‌تری بر آن منازل می‌تابد. به تبع این منازل از نور بهتر و مناسب‌تری برخوردار خواهند بود. پس زمان خرید منزل به شمالی بودن و یا جنوبی بودن منزل دقت کنید. 

انتخاب درست پرده

فلسفه پشت ساخته شدن پرده آن بوده است که حریم خصوصی افراد در داخل منزل محفوظ بماند اما گاهی نور خورشید را هم بخشی از عوامل غیر قابل قبول و نفوذ در منزل می‌دانیم و چنان پرده ضخیمی انتخاب می‌کنیم که در طی روز هیچ نوری به داخل خانه وارد نمی‌شود. انتخاب پرده آسان نیست و حساسیت‌های زیادی را می‌طلبد اما انتخاب اشتباه آن نیز باعث بروز مشکلاتی می‌شود. 

انتخاب پرده شنل و مخمل را فراموش کنید. این دو سبک از پرده در دکوراسیون داخلی امروزی هیچ جایگاهی ندارد چرا که به سبب ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی ابعاد منازل کوچک شده و پرده شنل یا مخمل فضا را خفه می‌کند و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد که نور به خوبی وارد شود. 

پارچه‌های توری که بافت ریزی دارند از بهترین انتخاب‌ها برای پرده هستند. این پارچه‌ها به سبب بافتی که دارند هم نور را به خوبی وارد فضا می‌کنند و هم از بیرون دیدی ندارند. از طرف دیگر یک پارچه تور یا حریر ساده که به خوبی چین خورده باشد هم بسیار مناسب است. 

استفاده از آینه

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانیم از نور طبیعی در دکوراسیون داخلی به خوبی استفاده کنیم استفاده از آینه است. آینه نور را منعکس می‌کند و فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد و جلوه خاصی به دکوراسیون می‌دهد. البته بسیار مهم است که آینه در جای درستی قرار بگیرد. آینه باید در جایی باشد که نور را منعکس کند و به بزرگ شدن فضا کمک کند نه آنکه آشفتگی‌ها و نامرتبی‌های داخل منزل را نشان بدهد. به عنوان مثال آینه اگر رو به روی پنجره باشد و یا نسبت به آن مایل باشد بسیار خوب است ولی قرار دادن آن مقابل آشپزخانه یا سرویس بهداشتی اصلا مناسب نیست. 

شما می‌توانید از آینه دیواری استفاده کنید و یا اگر جسارت استفاده از آن را دارید از آینه قدی در دکوراسیون خود استفاده کنید. همچنین اگر دکور کردن آینه به تنهایی برای شما معنایی ندارد می‌توانید از آینه و کنسول و یا آینه‌های دکوراتیو با طرح‌ها متفاوت استفاده کنید. 

همچنین برای ایجاد یک فضای پرانرژی و زنده می‌توانید در کنار آینه از گل و گیاه طبیعی نیز استفاده کنید و در کنار هم دکور کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی با شماره زیر در تماس باشید.

۰۹۳۶۵۸۴۲۱۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!
×