پنج راهکار اساسی برای نورپردازی منزل

اگر نور طبیعی خوب نداشتیم چه کنیم؟ نترسیم

در نوشته “نور طبیعی” مفصل در مورد استفاده درست و خوب از نور طبیعی خورشید گفتیم و متوجه شدیم که چقدر نور خوب برای سلامت جسم و روح و زیبایی و شادابی منزل مهم است. اما گاهی هم پیش می‌آید فضایی که داریم از نور طبیعی خوبی برخوردار نباشد؛ در چنین حالتی چه کار باید بکنیم؟ 

بهترین راهکار برای چنین موقعیت‌هایی این است که اصول نورپردازی درست رعایت شود و فضا به گونه‌ای نورپردازی شود که کمبود نور باعث بروز مشکلی نشود. 

نورپردازی اصولی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که نورپردازی صرفا با نصب یک یا دو لامپ قوی به سرانجام می‌رسد اما این کار بسیار اشتباه است چرا که برای نورپردازی باید اصول بسیاری مورد رعایت قرار بگیرد تا پس از مدتی دچار کمبود نور و یا افزایش بیش از حد نور نشویم. 

زمانی که نورپردازی به صورت اصولی انجام شود فضا بزرگ‌تر دیده می‌شود، انرژی افزایش می‌یابد و از همه مهم‌تر احساس شادابی می‌کنید. 

در ادامه می‌خواهیم چند راهکارهای برای تامین نور را مورد بررسی قرار دهیم

لوستر

لوستر یکی از عناصر تامین نور و آیتم دکوری به شمار می‌آید که با توجه به تعداد شاخه و پخش نوری که دارد، نور خوبی به شما می‌دهد و هم به فضای شما زیبایی می‌بخشد. زمان خرید لوستر باید به یاد داشته باشید که لوستر را متناسب با فضا و نیاز نوری که دارید تهیه کنید. تعداد شاخه‌های لوستر متناسب با متراژ شما تعین می‌شود همچنین پخش نور آن با توجه جنس لوستر و زاویه قرار گیری شاخه‌ها مشخص می‌شود. 

انواع لوسترها در سبک‌های متفاوت را می‌توانید از طریق این لینک ببینید.

لوستر دیوارکوب

لوستر دیوارکوب از آیتم‌های دکوری اما بسیاری کاربردی است که جهت تامین نور می‌تواند نقشی خوبی را ایفا کند. از لوسترهای دیوارکوب می‌توان در فضاهای کوچک و خصوصی مانند تی وی روم و اتاق مطالعه استفاده کرد و یا در راهروهایی که دو مکان را به هم متصل می‌کند. در چنین فضاهایی لزومی ندارد که از لوستر استفاده کنیم و به خوبی می‌توانیم با استفاده صحیح از لوستر دیوارکوب نور مناسب را تامین کنیم و به محیط زیبایی ببخشیم. 

انواع لوسترهای دیوارکوب را از طریق لینک زیر می‌توانید ببینید.

نور کف و سقف

در نورپردازی اصولی می‌توان بخشی از تامین نور را بر عهده نورهای سقفی و کف قرار داد. نورهای سقف و کف در صورتی که در جاهای درست و به جا استفاده شوند می‌توانند باعث ایجاد تعادل شوند که در نتیجه آن چشم شما پس از مدتی از نور خسته نمی‌شود و از میزان نور منزل احساس رضایت می‌کنید. نورپردازی کف گونه‌ای دیگر از جبران کمبود نور است که علاوه بر تامین نور نقشی اساسی در زیبایی و تاکید بر قسمت‌هایی از فضا دارد.

از نور سقف در سالن و اتاق‌ها و در راهرو و سرویس بهداشتی می‌توان استفاده کرد.

آباژور

عموما آباژورها به عنوان وسیله تزئینی شناخته می‌شوند اما اگر از‌ آباژور به درستی استفاده شود به خوبی می‌تواند در بسیاری از فضاها نوری مناسب را تامین کند. آباژور اگر درست انتخاب شود از این امکان برخوردار است که نوری متناسب با نیاز شما ارائه دهد. استفاده از آباژور در اتاق مطالعه، تی وی روم، کنار تخت خواب و اتاق غذاخوری رایج است.

انواع آباژورها را از طریق این لینک می‌توانید ببینید.

به عنوان نکته آخر نیز لازم به ذکر است که شما اگر مایل هستید از نور خوبی برخوردار شوید علاوه بر انتخاب صحیح روش نورپردازی باید از نور خوبی هم استفاده کنید. توجه به ولتاژ، آفتابی یا مهتابی و تعداد لامپ‌ها از موارد بسیار مهم است.

برای دریافت مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی با شماره زیر در تماس باشید.

۰۹۳۶۵۸۴۲۱۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!
×